پایگاه خبری نوش آباد

شهر تاریخی نوش آباد در شمال کاشان با بیش از 12000نفر جمعیت و پیشینه تاریخی 7هزار ساله و بیش از 50 اثرتاریخی و باستانی ارزشمند و مهمترین آن معماری دست کن اعجاب انگیز زیر زمینی میباشد

تصادف در محل پل زير گذز راه آهن

در فاصله ۷ کیلومتری جاده نوش آباد به سمت کاشان ؛ریل راه آهن سراسری تهران؛بندر عباس واقع گردیده که بیش از ۳۰ سال عبور و مرور وسایل نقلیه از نوش آباد به کاشان ناچار باید از روی پل گذر می کردند که در طول این مدت تصادفات مرگباری برخورد وسایل نقلیه با قطار رخ داده که حدودا ۳  سال پیش مدیر کل راه آهن استان اصفهان و مسئولین استانداری و نماینده وقت مردم کاشان در مجلس دکتر توفیقی به همراه مسئولین شهرستان و شهر نوش آبادبا حضور در محل تصمیم به ایجاد پل زیر گذر در این نقطه حساس گرفته شد.اعتبارات ساخت این پل را راه آهن سراسری و مقداری را استانداری برای پرداختش تعهد کردند.ولی به محض شروع پروژه و گودبرداری مخالفتهایی از طرف مسئولین شورا و شهرداری کاشان در محدوده حوزه استحفاضی کاشان صورت گرفت که علتها و بهانه های مختلفی را مطرح میکردند تا اینکه طرح به صورت نیمه تمام و با قرار داد با بیش از۴ پیمانکارچنذ روز پیش رسما عبور و مرور از زیر پل آغاز شد.البته انحراف و زاویه بیش از حد ایجاد شده در زیر پل دید به سمت جلو و روبرو را کاملا گرفته و وهمین علت باعث اعتراض مسئولین شهر نوش آباد بود ولی متاسفانه نقشه و طرح ناقص آن به مرحله اجرا در آمده بود و پل ساخته شده و امکان انحراف دوباره ریل راه آهن و بر هم زدن پل وجود نداشت.امروز ظهر درست در کورترین نقطه دید در زیر پل سواری پیکان با وانت بار تصادف کرد و باعث ترافیک در رفت و آمد و مسدود شدن جاده برای مدتی شد.پیش بینی می شود با این شرایط خطرناک وپیچ خطر ساز در زیر پل آمار تصادفات بیشتری صورت پذیرد.خدا به خیر گرداند.تنها برای نصب حفاظ برای حاشیه زیر گذر مبلغی بیش از ۲۵ میلیون تومان هزینه شده. شهرداری کاشان طرح انتقال جاده ترانزیتی تهران بندر عباس که از طرف دارالسلام شروع و از مسیر راوند خارج میشود ؛تصمیم به انتقال آن در منتهی علیه این جاده در حوزه استخفاضی شهرشان گرفتند که این جاده موازی و درامتداد و حاشیه ریل راه آهن در سمت جنوبی زیر گذر به هم برخورد می کردکه برای ادامه مسیرباید پل مجددی و هزینه در نظر نگرفته ای در کنار پل راه آهن ایجاد میشدکه از قبل برنامه ریزی نشده بود و همین عامل باعث کارشکنی و جلوگیری از اتمام پروژه شده بود.