اجرای کنار گذر اصفهان به تهران با 30کیلومتر کاهش مسافت

و اشتغالزایی و غیره را برای شهرهای حاشیه این جاده داشته و باعث رشد روزافزون شهرهای نطنز و کاشان و راوند شده بود.در حالی که آران و بیدگل نوش آباد و ابوزیدآباد از رشد بسیار پایینی برخوردار بودند و یکی از عللهای مهم آن در بن بست قرار گرفتن این شهرهای حاشیه کویر بود.

با رشد فزاینده جمعیتی کاشان و ایجاد نیروگاه هسته ای نطنز و مشکلات ترافیکی از ورودی کاشان تا راوند و به جا ماندن چندین صد نفر کشته در این مسیر مسئولین در صدد انتقال این کمربندی به خارج از شهر کاشان شدند.

ابتدا از حد فاصل میدان شهید زجاجی در امتداد ریل راه اهن سراسری و گذر از زیر پل خیابان کارگر و ادامه تقاطع جاده نوش آباد و سپس ورود به منطقه سفید شهر و سپس اتصال آن به جاده قدیم قم  روبروی مسجد الحسین مشکات اقداماتی را مسئولین اجرایی شهرکاشان در این خصوص انجام دادند.

ولی با توجه به این که بار ترافیکی از داخل شهر کاشان بر داشته و از آمار تصادفات کاسته می شد ولی مشکلاتی و خطراتی را در بین راه شهروندان نوش آبادی و سپس بار ترافیک سنگین و مزاحمت هایی را برای مردم منطقه سفید شهر به بار می آورد .

این در حالی بود که احداث جاده کنار گذر در حاشیه مسیر راه آهن هم از لحاظ فنی مشکلاتی را در بر داشت و کارشناسان و مسئولین راه آهن سراسری از احداث چنین کنار گذری با این فاصله نزدیک مخالفت نمودند تا اینکه ادامه روند کنار گذر چند سالی به حالت تعلیق درآمده و موضوع در شورای برنامه ریزی استان پیگیری شد و نتایجی را در بر داشت و با تصویب اعتباراتی کار کنار گذر در حالی عملی شد که هم مشکلات شهر کاشان کاسته می شد هم منافع سرشاری را برای شهرهای حاشیه ای کویر در بر داشت و هم مسیر تهران به اصفهان بیش از 30کیلومتر نزدیکتر شده و جاده ترانزیت و رفت و آمد کامیون های سنگین حداقل برای50سال آینده مشکلاتی را برای ساکنان حاشیه این کنار گذر در پی نخواهد داشت.

در حال حاضر این کنار گذر از ابوزید آباد وارد  محدوده 5کیلومتری شهر آران و بیدگل و در امتداد به حاشیه 3کیلومتری شمال نوش آباد سپس از کنار سفید شهر گذشته و به جاده قدیم قم وصل می شود.

در حالی که قبلا از نطنز وارد کاشان از ابتدای کاشان تا راوند در چندین نقطه به اوج ترافیک برخورد و کامیون های سنگین تصادفات ناگواری را در این چند نقطه (میدان پمپ بنزین؛از میدان زجاجی تا میدان مدخل شهر و همچنین بلوار قطب راوندی)بر جای گذاشته صحنه های جسد های له شده عابرین پیاده یا موتور سوارانی که زیر چرخ های تریلر و کامیون های سنگین در این محور هراز گاهی شاهد بودیم.

ولی کاشان اگر این امتیاز را از دست می هد جان همشهریان کاشانی را در این محدوده تضمین می کند و در عوض توسعه شهر در محور فین و گذر اتوبان از جنوب کاشان امتیاز بالایی است که چند سال است به آن دست پیدا کرده است.

به هر حال ادامه روند تردد کامیون های ترانزیتی از محور کاشان به راوند دیگر به هیچ وجه و در هیچ بعدی برای نه اقتصاد کاشان نه زیست محیطی و نه جان شهروندان به صلاح نیست و نبوده و به ناچار مسئولین  از ادامه روند کنار گذر ابوزید آباد به سمت حاشیه کویر و جاده قم حمایت کنند و گر نه با نیمه تمام ماندن این طرح تمام خسارات جانی و مالی بر شهروندان کاشانی متحمل خواهد شد و این نشان از بی درایتی مسئولین اجرایی و مخالفت با این طرح جامع میباشد.

/ 1 نظر / 8 بازدید
کورش-وفادار دلشکسته

سلام ...يه سرپيش من بيا..پشيمون نميشي! اين صرفاً يک دعوته از شما برای ديدن وبلاگم اميدوارم ناراحت نشده باشيد..